Temat Prezentacji Maturalnej z języka polskiego:
Odwołując się do zanalizowanych przez siebie przykładów wyjaśnij w jaki sposób twórcy reklam wykorzystują funkcję reklamy. (fragment)
W świecie komercji, kiczu i tandety coraz częściej jesteśmy obserwatorami, a co gorsza uczestnikami gry. Nasza niewiedza na temat ciągle toczącej się rozgrywki stawia nas na przegranym miejscu. Dlatego poznanie podstawowych mechanizmów marketingi i reklamy powinno stać się przedmiotem obowiązującym już w szkołach podstawowych.
Z słownika dowiadujemy się że z łac. reclamo oznacza krzyczę, protestuję. Definicja podaje iż „reklama” to rozpowszechnienie informacji o towarach , a szczególnie o ich zaletach. Może mieć formę barwnych plakatów, ogłoszeń w prasie oraz krótkich, przyciągających uwagę audycji w radiu lub w telewizji. Co jednak decyduje o tym, że jedne reklamy nas nudzą, a inne przyciągają? Aby odpowiedzieć na to pytanie należy poznać funkcje reklamy, oraz zbadać mechanizmy oddziaływujące na psychikę człowieka. Mirosław Laszczak w swej pracy pisze o aspekcie psychologiczno,- socjologicznym: „Reklama służy budzeniu potrzeb oraz podsuwa sposoby ich zaspokajania. O sukcesie reklamy decyduje jej dotarcie w głąb świadomości klienta i sprawienie, by poczuł on potrzebę posiadania i działania.” Trudno więc utrzymywać, iż reklama służy jedynie rzetelnemu przekazaniu informacji, bo przecież aby dotrzeć w głąb świadomości klienta musi posłużyć się sztuczkami perswazji. Nie jest to jednak wynalazek XX wieku. O sztuce przekonywania, czyli „retoryki” pisali już starożytni. Ówcześnie postulat ten mógł być trojako realizowany: poprzez dydaktyczne, estetyczne i emocjonalne oddziaływanie na odbiorcę, zgodnie z trzema postulatami formułowanymi wobec sztuki w różnych okresach: uczyć, zachwycać i poruszać. Zdaje się, że współczesna reklama zupełnie pomija pierwszy człon powyższej triady, częściej ocierając się o pseudonaukę. Na pierwszym plan i jak się zdaje najważniejszym dla twórców reklam jest język perswazji, czyli mechanizmu bezgranicznego odbioru. Zjawisko emocjonalizacji obecne jest niemal we wszystkich reklamach, szczególnie w tych, o nastawieniu perswazyjnym. Paraliżują one u odbiorcy możliwości intelektualno-refleksyjne, a potęgują zdolności do odczuwania emocji. Perswazja jest zresztą nawet skuteczniejsza, gdy odwołuje się nie tyle do emocji wyższego rzędu, co do impulsów podświadomych. Takimi impulsami są np.: strach, humor, seks, czy muzyka o których szeroko pisze Anna Jachnis w "Psychologii konsumenta i reklamy".
CO OTRZYMASZ ZAMAWIAJĄC PRACE PISEMNĄ?
CO OTRZYMASZ ZAMAWIAJĄC PRACE PISEMNĄ?
- PREZENTACJĘ: czyli tekst wypowiedzi (ok. 4-6 stron A4) pisaną czcionką 12. Praca składa się z trzech części: wstęp, rozwinięcie oraz podsumowanie. We wstępie znajduje się teza pracy oraz krótki zarys całej prezentacji. W rozwinięciu uwzględnione są argumenty wg. wcześniej przygotowanego konspektu, czyli analiza i interpretacja literatury podmiotu pod kątem danego tematu maturalnego oraz przy pomocy wybranej literatury przedmiotu. Natomiast w podsumowaniu znajduje się odwołanie do wcześniej zaprezentowanej tezy i potwierdzeniu jej słuszność w oparciu o przytoczone argumenty.
- BIBLIOGRAFIĘ: czyli dopasowaną literaturę podmiotu i przedmiotu do tematu.
- PLAN PREZENTACJI (Konspekt): czyli plan pracy, w którym zawarta jest: teza pracy maturalnej, argumenty i wnioski.
- CYTATY: czyli osobny dokument zawierający wszystkie cytaty umieszczone w prezentacji maturalnej z języka polskiego.
- PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ: na wyraźne życzenie klienta i przy dodatkowej dopłacie.
W TEJ SAMEJ CENIE OTRZYMASZ GRATIS:
POTENCJALNE PYTANIA:
- OMÓWIENIE PRACY: w przypadku tematów z zakresu języka.
KONTAKT
GG: 4386556
grupa.team6@gmail.com
made by GRUPA TEAM6